BİR İMAM HATİPLİ KIZ

15:32:00 Fatma Dilek Kitap 0 Comments

Tesettür çok hassas olduğum bir konu. Aslında örtünmeye aile baskısı yüzünden başladım ama aşkla sürdürdüm. İmam hatip Lisesine gitmek istememiştim daha sonra imam hatipli olmaktan gurur duydum.
Liseye geçtiğim yıl imam hatiplerin puanlarının başörtü yasağı dolayısıyla düşeceği belli olmuştu.  Ailem de bu koşullarda imam hatipli olursam istediğim tahsili yapamayacağım için beni normal bir liseye yazdırabileceklerini söylediler. Ben de geleceğimi düşündüm ama bütün arkadaşlarım imam hatibe giderken onları bu davada yalnız bırakamazdım. Hayatımda verdiğim en zor kararlardandır bu ve okuluma devam ettim.
O yıl öğrenci sayısı çok azaldı. Zıt görüşlü bir müdür atadılar okulumuza. Bu müdür alışkın olmadığımız kurallar getirmişti beraberinde. Düşünün teneffüslerde saçma sapan yabancı müzikler çaldırıyordu. Erkeklerle aynı sınıflarda olmamızı istedi ve onu da yaptı. Gün geçtikçe her şey daha da kötüye gidiyordu. Artık eşarpları açmamız gerektiğini aksi takdirde okula alınmayacağımızı söylediler.
Biz önceleri ciddiye almadık sonra bir sabah sadece erkek öğrencileri okul kapısından içeri aldılar. Kızlara başınızı açmazsanızı giremezsiniz diye baskı yaptılar. Biz de başladık oturma eylemi yapmaya. Bazı erkek arkadaşlar Türk bayraklarıyla çatıya çıktılar bize destek amaçlı ve tutuklandılar. Sonra tüm kızlar başını açmadığı için disiplin cezası aldı.
  Neyse bu şekilde üç yıl mücadele ettik. Hele ki milli güvenlik dersleri ölüm gibiydi. Adam her hafta “Başınızı açın dersinizi vereyim.” derdi biz de açmayınca çıkar giderdi. Rütbeli bir askerdi sanki vatan hainiymişiz gibi okulda yanında jandarmalarla gezerdi. İki yıl kadar kapımızda bir otobüs jandarma bekledi. Sonunda mezun olduk sandık. Bir gittik müdür bize tasdik verdi. Bir de dedi ki sadece milli güvenlik dersinizi verip diplomanızı alacaksınız. Neyse biz de cahillik işte aldık tasdikleri gittik açık liseye kayıt yaptırdık. Hepimize 1. Sınıftan lise okuttular. Maddi manevi orada da sarsıldık. Anlayacağınız haddinden fazla hakkımız yendi asla hakkımı helal etmiyorum. Gerçek dünyada hesaplaşırız inşallah.
Benim için tesettür Allah'ın emri ve bu emre itaat etme isteğidir.  Müslüman bir ülkede böyle olayları yaşamak insanı daha çok bağlıyor örtüsüne. Benim için başörtüm olmazsa olmazım. Uğruna mücadele verdiğim yegane sebebim. 21 yıl oldu hala örtülüyüm.
Umarım yaptığımız görüşmeden işinize yaramıştır. Özellikle şunu yazın diyeceğim bir nokta yok ama şunu bilin tüm samimiyetimle anlattım söylediklerimi, kitabınıza yazarsanız birilerine mesaj olarak gidecektir. Bu da beni bir nebze olsun rahatlatır. Konuşulacak çok şey var bu konuda, o günler kanayan bir yara aslında ama yaralarımız iyileşiyor yavaş yavaş bugünümüze hamdolsun. Şu zamanda da farklı imtihandan geçiyoruz, tamamen modern kapanmaya döndü iş. Serbestleştikçe kıymeti azalmaya başladı maalesef örtünün. Allah sonumuzu hayır etsin
Allah'a emanet olun her şey gönlünüzce olsun kitabınızı merakla bekliyor olacağım. İnşallah başkalarında örtünmelerinde katkı sağlayıp hayra vesile olursunuz.

                Allah'a emanet olunuz....

Kitabıma eklediğim son hikaye.
Eğer kitabı okuman isterseniz şu linki tıklayabilirsiniz.
https://www.wattpad.com/story/87105095-tesettür-başıma-gelen-en-güzel-şey

Tesettür çok hassas olduğum bir konu. Aslında örtünmeye aile baskısı yüzünden başladım ama aşkla sürdürdüm. İmam hatip Lisesine gitmek iste...

0 yorum: